Usługa BLIK dla aplikacji mobilnej BSNowyTarg mobileNet
2023-06-28BLIK - kod, który ułatwi Ci życie!
Co to jest BLIK ?
BLIK to popularny sposób płatności, dostępny w aplikacji mobilnej BSNowyTarg mobileNet. BLIK to jednorazowy, 6-cyfrowy kod, ważny (aktywny) 2 minuty. Do płatności BLIK nie potrzebujesz karty płatniczej ani portfela, wystarczy telefon z dostępem do internetu oraz aplikacja mobilna BSNowyTarg mobileNet. BLIK to:
- bezpieczeństwo - każda transakcja musi być zatwierdzona w aplikacji mobilnej,
- prostota - wystarczy przepisać kod BLIK i zatwierdzić transakcję,
- uniwersalność - BLIKIEM można płacić w sklepach, przez internet oraz wypłacać gotówkę z bankomatu.
Kto może korzystać z BLIKA ?
Z usługi mogą korzystać Klienci, którzy:
Dzięki usłudze BLIK możesz:
- szybko, prosto i bezpiecznie płacić w sklepach internetowych, stacjonarnych oraz w punktach usługowych bez konieczności podawania jakichkolwiek danych – wystarczy, że w aplikacji mobilnej BSNowyTarg mobileNet wygenerujesz kod BLIK, po czym zatwierdzisz za jej pośrednictwem transakcję,
- wypłacać gotówkę w bankomatach bez użycia karty płatniczej.
Jakie limity obowiązują przy płatnościach BLIK ?
Zamieszczone poniżej zestawienie przedstawia jakie są limity dzienne transakcji dokonywanych za pośrednictwem usługi BLIK.
W każdej chwili możesz zmienić wysokość limitów aktualnych, jednakże aby to zrobić - dla większego bezpieczeństwa - można to zrobić tylko logując się na swój rachunek za pomocą tradycyjnej bankowości internetowej (w aplikacji mobilnej mamy możliwość tylko podglądu aktualnych limitów).
Domyślny (aktualny) dzienny limit wypłat z bankomatu - 500 zł.
Domyślny (aktualny) dzienny limit płatności w sklepie - 500 zł.
Domyślny (aktualny) dzienny limit płatności w internecie - 500 zł.
Maksymalny dzienny limit wypłat z bankomatu - 1500 zł.
Maksymalny dzienny limit płatności w sklepie - 1500 zł.
Maksymalny dzienny limit płatności w internecie - 1500 zł.
UWAGA! Dzienny limit płatności w internecie nie może być większy od dziennego limitu płatności w sklepie, czyli jeżeli chcesz zwiększyć dzienny limit płatności w internecie, musisz pierwsze zwiększyć do żądanej wielkości dzienny limit płatności w sklepie.
Jak aktywować BLIKA?
- Logujemy się do aplikacji mobilnej BSNowyTarg mobileNet.
- U dołu ekranu, obok ikony: Przelew krajowy, pojawi się ikona BLIK.
- Klikamy na ikonę BLIK i aplikacja przenosi nas do ekranu Rejestracji usługi BLIK.
- Jeżeli mamy więcej niż jeden rachunek, musimy wybrać który rachunek chcemy powiązać z usługą BLIK (z tego rachunku będą pobierane środki na zakupy BLIK).
- Poniżej jest opcja, której nie możemy zaznaczyć: Odbieraj Przelewy na telefon BLIK (jest to opcja, która zostanie uruchomiona w przyszłości).
- Następnie musimy zapoznać się z Regulaminem Usługi BLIK, co potwierdzamy kliknięciem w odpowiednim miejscu.
- Jeżeli ustawiliśmy wszystkie wymagane parametry, wówczas tło napisu DALEJ będzie koloru zielonego i możemy kliknąć napis DALEJ.
- Aplikacja przenosi nas do ekranu, na którym musimy przejrzeć i potwierdzić wprowadzone ustawienia, klikając przycisk DALEJ.
- Na kolejnym ekranie potwierdzamy chęć uruchomienia usługi BLIK, wpisując kod PIN - ten sam kod którym logujemy się do aplikacji mobilnej.
- Jeżeli poprawnie przeszliśmy przez wszystkie kroki, rejestracji usługi to wyświetla nam się komunikat: BLIK jest aktywny.
- Klikamy przycisk: Wróć na start i już możemy korzystać w usługi.
BLIK – płać i wypłacaj wygodnie.
Płatności w sklepach lub w Internecie:
- Poinformuj kasjera o chęci dokonania płatności za pośrednictwem BLIK lub wybierz taką opcję na stronie www sklepu, w którym dokonujesz zakupów.
- Wygeneruj kod BLIK w aplikacji mobilnej BSNowyTarg mobileNet.
- Wprowadź kod BLIK na klawiaturze terminala lub urządzenia mobilnego (lub skopiuj ten kod i wklej na stronie sklepu).
- Zatwierdź operację w aplikacji mobilnej poprzez naciśnięcie przycisku POTWIERDŹ (Pamiętaj, aby przed potwierdzeniem płatności sprawdzić, czy zgadza się kwota i adresat).
- To już wszystko - zakupy opłacone.
Wypłata gotówki z bankomatu*:
- Wybierz formę: wypłata środków bez karty.
- Wybierz opcję wypłaty za pośrednictwem BLIK (najczęściej jest to prawy dolny przycisk na bankomacie).
- Wygeneruj kod BLIK w aplikacji mobilnej BSNowyTarg mobileNet.
- Wprowadź wygenerowany kod na klawiaturze w bankomacie.
- Potwierdź chęć dokonania operacji w aplikacji mobilnej BSNowyTarg mobileNet, poprzez kliknięcie przycisku POTWIERDŹ.
- Podaj kwotę transakcji i ją zaakceptuj.
- Odbierz pieniądze - wypłata dokonana.
*
Kolejność poszczególnych kroków może się różnić w zależności od wybranej sieci bankomatów.
Czy płatności BLIK są bezpieczne ?
Płatności BLIK są bezpieczne. Pamiętaj, zagrożenie nie
wynika ze sposobu płatności, ponieważ zarówno BLIK, jak i sama aplikacja mobilna,
mają szereg zabezpieczeń gwarantujących bezpieczne transakcje. Źródłem
niebezpieczeństwa jest fałszywy znajomy. Pamiętaj, że jeżeli sam nie podasz
nieuprawnionej osobie haseł ani kodów i właściwie zabezpieczasz swoje konto
oraz smartfon, prawdopodobieństwo wyłudzenia jest zerowe.
Pamiętaj! Kiedy ktoś prosi Cię o kod BLIK:
- Nie działaj pochopnie. Najlepiej zadzwoń do tej osoby.
- Zawsze sprawdzaj, komu wysyłasz kody do płatności mobilnych.
- Nigdy nie przekazuj pieniędzy obcym osobom.
Zachowuj się odpowiedzialnie:
- Aktualizuj na bieżąco swoje dane w Banku.
- Nie udostępniaj osobom trzecim kodu BLIK ani kodu PIN do aplikacji mobilnej BSNowyTarg mobileNet.
- Zapobiegaj nieautoryzowanym transakcjom, m.in. poprzez odpowiednie zabezpieczenie urządzenia mobilnego:
- aktualizuj system operacyjny oraz aplikację mobilną BSNowyTarg mobileNet,
- stosuj oprogramowanie antywirusowe,
- stosuj zapory bezpieczeństwa, jeżeli to możliwe,
- aktualizuj przeglądarki internetowe,
- przed potwierdzeniem płatności BLIK dokładnie odczytaj kwotę oraz dodatkowe informacje, które potwierdzasz.
- Chroń urządzenie mobilne z zainstalowaną aplikacją BSNowyTarg mobileNet i nie przechowuj razem z nim kodu PIN oraz innych danych służących do odblokowania ekranu urządzenia mobilnego lub dostępu do aplikacji mobilnej.
- Niezwłocznie zgłoś Bankowi fakt utraty, kradzieży, przywłaszczenia lub nieuprawnionego użycia urządzenia mobilnego, na którym znajduje się aplikacja mobilna BSNowyTarg mobileNet. Pamiętaj, że w przypadku podejrzeń, możesz jedną funkcją zablokować wszystkie dostępy internetowe do swojego rachunku. Funkcja dostępna jest na pierwszym ekranie logowania do tradycyjnej bankowości internetowej. Przycisk opisany jest jako ZABLOKUJ DOSTĘP.
Dodatkowe informacje: