Ważny komunikat!
2024-07-25Uwaga na oszustów podszywających się pod pracowników Banku! Cały czas, ośrodki zajmujące się fraudem w sieci, obserwują wzmożone próby podszywania się przez oszustów pod pracowników Banków. Oszuści dzwonią z rożnych numerów.
Na Twoim telefonie może wyświetlić się nawet numer Infolinii naszego Banku.
Oszuści informują o rzekomo podejrzanej transakcji i próbują wyłudzić dane poufne lub namawiają do zainstalowania oprogramowania, które umożliwia zdalny dostępu do komputera.
Pamiętaj:
- Pracownicy Banku nigdy nie proszą o podanie hasła do bankowości elektronicznej oraz kodów autoryzacyjnych;
- Nie podawaj danych poufnych odnośnie Twojej karty czy dostępu do bankowości internetowej;
- Nie podawaj przez telefon kodów z SMS-ów autoryzacyjnych;
- Nigdy nie instaluj dodatkowego oprogramowania na prośbę osoby dzwoniącej;
- Zwróć uwagę na akcent dzwoniącego, czy używane słowa np. konto zamiast rachunek;
- Zachowaj zdrowy rozsądek. Nie działaj pod presją czasu. Chroń swoje dane!
- Jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości z kim rozmawiasz, rozłącz się, odczekaj minimum 30 sekund i samodzielnie skontaktuj się z Infolinią Banku. Koniecznie wybierz oficjalny numer na klawiaturze numerycznej, nie oddzwaniaj z listy połączeń, które wyświetlają się na telefonie;
- Bądź ostrożny! A jeśli podałeś poufne dane skontaktuj się z Infolinią Banku.
Zapoznaj się z poniższymi komunikatami. Wystarczą dwie minuty, które mogą uchronić Twoje środki: